Κατηγορία: ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΑ
Πηγή: https://greekdownloads.wordpress.com/
Κατηγορία αρχείου: ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Αιώνας/Δεκαετία: 4

Hits: 99

Υπερσυνδέσεις (links)

έχετε ενημερωθεί για τους όρους χρήσης και μεταφέρεστε σε άλλο ιστότοπο

 

Μέγας Αθανάσιος, Αλεξανδρείας

(PG 25)

Λόγος κατὰ Ἑλλήνων (ειδώλων). (σελ. 4 – 96).

Λόγος περί της ενανθρωπήσεως του Λόγου, και της δια σώματος προς ημάς επιφανείας αυτού. (σελ. 96 – 197).

Εις το, Πάντα μοι παρεδόθη ὑπὸ τοῦ Πατρός μου, καὶ οὐδεὶς γινώσκει, τις ἐστιν ὁ Υἱὸς εἰμὴ ὁ Πατήρ· καὶ τις ἐστιν ὁ Πατὴρ εἰμὴ ὁ Υἱὸς, καὶ ᾧ ἐὰν βούληται ὁ Υἱὸς ἀποκαλῦψαι. (σελ. 208 – 220).

Επιστολή εγκύκλιος. (σελ. 221 – 240).

Απολογητικός κατά αρειανών. (σελ. 247 – 409).

Επιστολή· ὅτι ἡ ἐν Νικαίᾳ σύνοδος ἑωρακυῖα τὴν πανουργίαν τῶν περὶ Εὐσέβιον ἐξέθετο πρεπόντως καὶ εὐσεβῶς κατὰ τῆς ἀρειανῆς αἱρέσεως τὰ ὁρισθέντα. (σελ. 416 – 476*).

 Εὐσεβίου Καισαρέως τοῦ ἀρειανόφρονος ἐπιστολὴ πρὸς τοὺς τῆς παροικίας αὐτοῦ.Ἀντίγραφον ἐπιστολῆς τῆς ἐν Νικαίᾳ συνόδου κατὰ Ἀρείου καὶ τῶν σὺν αὐτῷ. Κωνσταντῖνος Σεβαστὸς τῇ καθολικῇ Ἀλεξανδρέων ἐκκλησίᾳ. Κωνσταντῖνος Σεβαστὸς Ἀρείῳ καὶ τοῖς σὺν αὐτῷ Ἀρειανοῖς. Κατὰ Εὐσεβίου καὶ Θεογνίου.

Περὶ Διονυσίου τοῦ ἐπισκόπου Ἀλεξανδρείας, ὅτι καὶ αὐτὸς κατὰ τῆς ἀρειανῆς αἱρέσεως ἐφρόνει  ὡς ἡ ἐν Νικαίᾳ σύνοδος, καὶ μάτην αὐτὸν συκοφαντοῦσιν οἱ Ἀρειομανῖται ὡς ὁμόδοξον ἑαυτῶν. (σελ. 480 – 521).

Επιστολή προς Δρακόντιον. (σελ. 524 – 533).

Προς τους επισκόπους Αιγύπτου και Λιβύης, επιστολή εγκύκλιος, κατά Αρειανών. (σελ. 537 – 593).

Aπολογία πρὸς τὸν βασιλέα Κωνστάντιον. (σελ. 596 – 641).

Απολογία περί της φυγής αυτού, ήνικα εδιώκετο υπό Συριανού Δουκός. (σελ. 644 – 680).

Επιστολή προς Σεραπίωνα τον αδελφόν. (σελ. 685 – 689).

Επιστολή, τοις απανταχού κατά τόπον τον μονήρη βίον ασκούσι, και εν πίστει ιδρυμένοις, ηγιασμένοις τε εν Χριστώ, και λέγουσιν, Ιδου ημείς αφήκαμε πάντα, και ηκολουθήσαμεν σοι, αγαπητοίς και ποθεινοτάτοις αδελφοίς, εν Κυρίω πλείστα χαίρειν. (σελ. 692 – 694).

Τοῦ αὐτοῦ πρὸς ἁπανταχοῦ μοναχοὺς περὶ τῶν γεγενημένων παρὰ τῶν Ἀρειανῶν ἐπὶ Κωνσταντίου. (σελ. 696 – 796).

 

(PG 26)

Κατά Αρειανών, Λόγος Πρώτος, Λόγος Δεύτερος, Λόγος Τρίτος. (σελ. 12 – 468).

Κατά Αρειανών, Λόγος Τέταρτος. (σελ. 468 – 525).

Επιστολή προς Σεραπίωνα Θμουέως Επίσκοπον. Κατὰ τῶν βλασφημούντων καὶ λεγόντων κτίσμα εἶναι τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον. (σελ. 529 – 608). 

Προς τον αυτόν Επίσκοπον Σεραπίωνα κατά των λεγόντων κτίσμα τον Υιόν.  Προς τον αυτόν Σεραπίωνα Επίσκοπον περί του Αγίου Πνεύματος. (σελ. 608 – 624). 

Προς τον αυτόν Σεραπίωνα ομοίως περί του Αγίου Πνεύματος. . (σελ. 624 – 648).

Προς τον αυτόν Σεραπίωνα ομοίως περί του Αγίου Πνεύματος.  (σελ. 648 – 676).

 

Eπιστολὴ περὶ τῶν γενομένων ἐν τῇ Ἀριμίνῳ τῆς Ἰταλίας καὶ ἐν Σελευκείᾳ τῆς Ἰσαυρίας συνόδων. Ἀντίγραφον ἐπιστολῆς παρὰ τῆς συνόδου πρὸς τὸν Αὔγουστον Κωνστάντιον. (σελ. 681 – 700).

 Ἀπόφασις τῆς συνόδου. (σελ. 700 – 705). 

Βλασφημίαι του Αρείου. (σελ. 705 – 708). 

Μακαρίω Πάπα και επίσκοπω ημών Αλέξανδρω, οι πρεσβύτεροι και οι διάκονοι εν Κυρίω χαίρειν. (σελ. 708 – 717).

 Η Αγία Σύνοδος, η εν Ιεροσολύμοις Θεού χάριτι συναχθείσα, τη εκκλησία του Θεού τη εν Αλεξανδρεία, και τοις κατά πάσαν την Αίγυπτον, και Θηβαίδα, και Λιβύην, και Πεντάπολιν, και τοις κατά την οικουμένην επισκόποις και πρεσβυτέροις, εν Κυρίω χαίρειν. (σελ. 717 – 793).

Ο προς τους Αντιοχείς τόμος. (σελ. 796 – 810).

Ἐντυχία γενομένη ἐν Ἀντιοχείᾳ Ἰωβιανῷ βασιλεῖ, παρὰ Λουκίου καὶ Βερνικιανοῦ, καὶ ἑτέρων τινῶν Ἀρειανῶν, κατὰ Ἀθανασίου ἐπισκόπου Ἀλεξανδρείας. (σελ. 819 – 824).

Βίος και πολιτεία του Οσίου Πατρός ημών Αντωνίου.  Συγγραφείς και αποσταλείς προς τους εν τη ξένη μοναχούς. (σελ. 837 – 976).

Των κατ’ Αίγυπτον και Λιβύην επισκόπων ενενήκοντα, και του μακαρίου Αθανασίου, κατά Αριανών, προς τους εν τη Αφρική τιμωτάτους επισκόπους. (σελ. 1.029 – 1.048).

Προς Ιωβιανόν περί πίστεως.  (σελ. 813 – 820).

Προς Επίκτητον Κορίνθου, κατά των αιρετικών, επιστολή. (σελ. 1.049 – 1.069).

Επιστολή προς Αδέλφιον επίσκοπον και ομολογητήν, κατά Αρειανών. (σελ. 1.071 – 1.084).

Προς Μάξιμον φιλόσοφον. (σελ. 1.085 – 1089).

Περί σαρκώσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, κατά Απολλιναρίου, λόγος πρώτος. Περί της σωτηριώδους επιφανείας του Χριστού, και κατά Απολλιναρίου, λόγος δεύτερος. (σελ. 1.093 – 1.165).

Επιστολὴ πρὸς Ιωάννην καὶ Αντίοχον τοὺς πρεσβυτέρους. (σελ.1.165 – 1.168).

Πρὸς Παλλάδιον πρεσβύτερον ἐπιστολή.  (σελ. 1.168 – 1.169).

Επιστολή προς Αμούν μονάζοντα. (σελ. 1.169 – 1.176).

Επιστολή προς Ρουφινιανόν. (σελ. 1.180 – 1.181).

Τοῖς τὸν μονήρη βίον ἀσκοῦσι, καὶ ἐν πίστει Θεοῦ ἱδρυμένοις, ἀγαπητοῖς καὶ ποθεινοτάτοις ἀδελφοῖς ἐν Κυρίῳ χαίρειν. (σελ. 1.185 – 1.188).

Κατὰ Οὐαλεντίνου, τὰ πολλὰ συμφώνου ὄντος τοῖς προδηλωθεῖσιν αἱρετικοῖς. (σελ. 1.224).

Εκ του Πασχαλίου Χρονικού. (σελ. 1.257 – 1.259). (σελ. 1240).

Έτερα τεμάχια εκ των του Αγίου Αθανασίου. Ομιλία εις το »Νῦν ἡ ψυχή μου τετάρακται». (σελ. 1.240 – 1.244).

 Ἀθανάσιος μὲν ἐν τῇ προλεχθείσῃ πρὸς Εὐψύχιον ἐπιστολῇ, ἧς ἡ ἀρχή. (σελ. 1.245 – 1.248).

Περί υπομονής. (σελ. 1.297 – 1.309).

Κατά Νουατιανών (Καθαρών). (σελ. 1.316 – 1.317).

Περί των αζύμων. (σελ. 1.328 – 1.332).

Εκ της λθʹ Εορταστικής επιστολής. (σελ. 1.436 – 1.439).

 

(PG 27)

Προς Μαρκελλίνον εις την ερμηνείαν των Ψαλμών. (σελ. 12 – 46).

Υποθέσις εις τους Ψαλμούς. (σελ. 56 – 60).

Εξήγησις εις τους Ψαλμούς. (σελ. 60 – 589).

Τεμάχια εκ των εις τον Ιώβ υπομνημάτων. (σελ. 1.344 – 1.348). *

Τεμάχια εκ των εἰς τὸ Ἆσμα ᾀσμάτων. (σελ. 1.348 – 1.349).

Εἰς τὸ Ἆσμα ᾀσμάτων. (σελ. 1.349 – 1.361).

 


Μέγας Βασίλειος, Καισαρείας

(PG 29b)

Ομιλίαι Θ’ εις την Εξαήμερον. (PG 29b, σελ. 4 – 208).

 

ΟΜΙΛΙΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΨΑΛΜΟΥΣ  (PG 29b, σελ. 209 – 493).

Ομιλία εις τον πρώτον Ψαλμόν. (σελ. 209 – 228).

Εις τον Ζ’ Ψαλμόν. Ψαλμὸς τῷ Δαβὶδ, ὃν ᾖσε τῷ Κυρίῳ ὑπὲρ τῶν λόγων Χουσὶ υἱοῦ Ἰεμενεί. (σελ. 228 – 249).

Εις τον ΙΔ’ Ψαλμόν. Κύριε, τίς παροικήσει ἐν τῷ σκηνώματί σου, ἢ τίς κατασκηνώσει ἐν ὄρει ἁγίῳ σου; (σελ. 249 – 264).

Ομιλία εις μέρος, τεσσαρεσκαιδεκάτου ψαλμοῦ, καὶ κατὰ τοκιζόντων. (σελ. 264 – 280).

Εις τον ΚΗ’ Ψαλμόν. Ψαλμὸς τῷ Δαβὶδ ἐξοδίου σκηνῆς. (σελ. 280 – 305).

Εις τον ΚΘ’ Ψαλμόν. Ψαλμὸς ᾠδῆς τοῦ ἐγκαινισμοῦ τοῦ οἴκου Δαβίδ. (σελ. 305 – 324).

Εις τον ΛΒ’ Ψαλμόν. Ἀγαλλιᾶσθε, δίκαιοι, ἐν Κυρίῳ· τοῖς εὐθέσι πρέπει αἴνεσις. (σελ. 324 – 349).

Εις τον ΛΓ’ Ψαλμόν. Τῷ Δαβὶδ, ὁπότε ἠλλοίωσε τὸ πρόσωπον αὐτοῦ ἐναντίον Ἀβιμέλεχ, καὶ ἀπέλυσεν αὐτὸν, καὶ ἀπῆλθεν. (σελ. 349 – 385).

Εις τον ΜΔ’ Ψαλμόν. Εἰς τὸ τέλος, ὑπὲρ τῶν ἀλλοιωθησομένων, τοῖς υἱοῖς Κορὲ εἰς σύνεσιν, ᾠδὴ ὑπὲρ τοῦ ἀγαπητοῦ. (σελ. 388 – 413).

Εις τον ΜΕ’ Ψαλμόν. Εἰς τὸ τέλος ὑπὲρ τῶν υἱῶν Κορέ· ὑπὲρ τῶν κρυφίων ψαλμός. (σελ. 416 – 432).

Εις τον ΜΗ’ Ψαλμόν. Εἰς τὸ τέλος, τοῖς υἱοῖς Κορὲ ψαλμός. (σελ. 432 – 460). 

Εις τον ΝΘ’ Ψαλμόν. (σελ. 460 – 469). 

Εις τον ΞΑ’ Ψαλμόν. Εἰς τὸ τέλος ὑπὲρ Ἰδιθοὺμ, ψαλμὸς τῷ Δαβίδ. (σελ. 469 – 484). 

Εις τον ΡΙΔ’ Ψαλμόν. (σελ. 484 – 493). 

 

ΚΑΤΑ ΕΥΝΟΜΙΟΥ. ΛΟΓΟΙ Ε’. (PG 29b, σελ. 497 – 773).

Ομιλία εις την Εξαήμερον. Ομιλίαι Θ’ εις την Εξαήμερον. (PG 29b, σελ. 4 – 208).

 

(PG 30)

Εις τον κη’ Ψαλμόν. Προσκυνήσατε τῷ Κυρίῳ ἐν αὐλῇ ἁγίᾳ αὐτοῦ. (PG 30, σελ. 72 – 81).

Εις τον λζ’ Ψαλμόν. Διδασκαλία εξομολογήσεως. Ψαλμός τω Δαβίδ εις ανάμνησιν. (PG 30, σελ. 81 – 104).

Εις τον ριε’ Ψαλμόν. (PG 30, σελ. 104 – 116).

Εις τον ρλβ’ Ψαλμόν. (PG 30, σελ. 116 – 117).

ΕΡΜΗΝΕΙΑ (εις τον προφήτην Ησαίαν).

Ερμηνεία εις τον προφήτην Ησαίαν. (PG 30, σελ. 117 – 668).

 

Λόγος περί των συνεισάκτων. (PG 30, σελ. 812 – 828).

 

(PG 31)

ΟΜΙΛΙΑΙ

 

(Ομιλία Γ’). Ομιλία εις το, «πρόσεχε σεαυτώ» . (PG 31, σελ. 197 – 217).

(Ομιλία Δ’). Περί ευχαριστίας. Λόγος. (PG 31, σελ. 217 – 237).

 

(Ομιλία Ζ’). Ομιλία προς τους πλουτούντας. (PG 31, σελ. 277 – 304).

(Ομιλία Η’). Ομιλία ρηθείσα εν λιμώ και αυχμώ. (PG 31, σελ. 304 – 328).

(Ομιλία Θ’). Ομιλία, ότι ουκ εστιν αίτιος των κακών ο Θεός. (PG 31, σελ. 329 – 353).

Ομιλία Ι’. Κατά οργιζομένων. (PG 31, σελ. 353 – 372).

Ομιλία ΙΑ’. Περί φθόνου. (PG 31, σελ. 372 – 385).

Ομιλία ΙΒ’. Εις την αρχήν των παροιμιών. (PG 31, σελ. 385 – 424).

Ομιλία ΙΓ’. Προτρεπτικὴ εἰς τὸ ἅγιον βάπτισμα. (PG 31, σελ. 424 – 444).

Ομιλία ΙΔ’. Κατά μεθυόντων. (PG 31, σελ. 444 – 464).

Ομιλία ΙΕ’. Περὶ πίστεως. (PG 31, σελ. 464 – 472).

Ομιλία Ις’. Εις το, «Εν αρχή ην ο Λόγος» .(PG 31, σελ. 472 – 481).

Ομιλία ΙΖ’. Εις Βαρλαάμ μάρτυρα. (PG 31, σελ. 484 – 489).

Ομιλία ΙΗ’. Εις Γόρδιον τον μάρτυρα. (PG 31, σελ. 489 – 508).

Ομιλία ΙΘ’. Εἰς τοὺς ἁγίους τεσσαράκοντα μάρτυρας. (PG 31, σελ. 508 – 525).

Ομιλία ΚΑ’. Περὶ τοῦ μὴ προσηλῶσθαι τοῖς βιωτικοῖς, καὶ περὶ τοῦ γενομένου ἐμπρησμοῦ ἔξωθεν τῆς Ἐκκλησίας. (PG 31, σελ. 540 – 564).

Ομιλία ΚΒ’. Προς τους νέους. Όπως αν εξ Ελληνικών ωφέλοιντο λόγων. (PG 31, σελ. 564 – 589).

Ομιλία ΚΓ’. Εις τον άγιον μάρτυρα Μάμαντα. (PG 31, σελ. 589 – 600).

Ομιλία ΚΔ’. Κατὰ Σαβελλιανῶν, καὶ Ἀρείου, καὶ τῶν Ἀνομοίων. (PG 31, σελ. 600 – 617).

ΑΣΚΗΤΙΚΑ

Ασκητικά. Ασκητική προδιατύπωσις. (PG 31, σελ. 620 – 625).

Λόγος ασκητικός, καὶ παραίνεσις περὶ ἀποταγῆς βίου, καὶ τελειώσεως πνευματικῆς. (PG 31, σελ. 625 – 648).

Λόγος περί ασκήσεως, πῶς δεῖ κοσμεῖσθαι τὸν μοναχόν. (PG 31, σελ. 648 – 652).

Προοίμιον. Περί κρίματος Θεού. (PG 31, σελ. 653 – 676).

Περί πίστεως. (PG 31, σελ. 677 – 692).

ΗΘΙΚΑ (PG 31, σελ. 692 – 869).

Πίναξ των ηθικών κανόνων. (PG 31, σελ. 692 – 700).

ΑΡΧΗ ΤΩΝ ΗΘΙΚΩΝ

Λόγος ασκητικός. (PG 31, σελ. 869 – 881).

Λόγος ασκητικός. (PG 31, σελ. 881 – 888).

ΟΡΟΙ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΟΣ

Προοίμιον. (PG 31, σελ. 889 – 901).

Κεφάλαια των κατά πλάτος όρων. (PG 31, σελ. 901 – 905).

ΟΡΟΙ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΟΣ (κατ’ ερώτησιν και απόκρισιν). (PG 31, σελ. 905 – 1.052).

ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΤΩΝ ΟΡΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤ’ ΕΠΙΤΟΜΗΝ. (PG 31, σελ. 1.052 – 1.305).

Poenae in monachos delinquentes. Επιτίμια (α-ια’). (PG 31, σελ. 1.305 – 1.308).

Epitimia. Επιτίμια (ιβ’ – ξ’). (PG 31, σελ. 1.308 – 1.313).

Epitimia in canonicas. Επιτίμια εις τας κανονικάς. (PG 31, σελ. 1.313 – 1.316).

Constitutiones asceticae. Ασκητικαί διατάξεις, προς τους εν κοινοβίω και κατά μόνας ασκούντας. (PG 31, σελ. 1.321 – 1.428).

Homilia de spiritu sancto. Ομιλία περί του αγίου Πνεύματος. (PG 31, σελ. 1.429 – 1.437).

Homilia dicta in Lacisis. Ομιλία ρηθείσα εν Λαζικοίς. (PG 31, σελ. 1.437 – 1.457).

In sanctam Christi generationem. Ομιλία εις την αγίαν του Χριστού Γέννησιν. (PG 31, σελ. 1.457 – 1.476).

Homilia de paenitentia. Ομιλία περί μετανοίας. (PG 31, σελ. 1.476 – 1.488).

Adversus eos qui per calumniam. Πρὸς τοὺς συκοφαντοῦντας ἡμᾶς, ὅτι τρεῖς θεοὺς λέγομεν. (PG 31, σελ. 1.488 – 1.496).

Orationes sive exorcismi. Ευχαί ήτοι εξορκισμοί του Μεγάλου Βασιλείου. Προς τους πάσχοντας υπό δαιμόνων, και εκάστην ασθένειαν. (PG 31, σελ. 1.677 – 1.681).

Sermo ob sacerdotum instructionem. Λόγος περί καταστάσεως ιερέων. (PG 31, σελ. 1.685 – 1.688).

Homilia de misericordia et judicio. Περί ελέους και κρίσεως. (PG 31, σελ. 1.705 – 1.713).

Consolatoria ad aegrotum. Ομιλία παραμυθητική ασθενούντι. (PG 31, σελ. 1.713 – 1.721).

Sermo de contubernalibus. Λόγος περί των συνεισάκτων. (PG 30, σελ. 812 – 828).

Prologus 3 (prooemium in regulas brevius tractatas). Προοίμιον των κατ’ επιτομήν όρων. (PG 31, σελ. 1.080).

Canon 96 (De haereticis). Περί αιρετικών (κανών) Ϟςʹ. Ερώτησις ρκδ’. Εἰ δεῖ μετὰ αἱρετικῶν ἢ μετὰ ἑλλήνων (ἢ ἰουδαίων) κατὰ συντυχίαν εὑρεθέντα που συνεσθίειν ἢ ἀσπάζεσθαι αὐτούς. (PG 31, σελ. 1.165 – 1.168).

Sermo ob sacerdotum instructionem_. Παραγγελία προς ιερείς γ’. Περί της θείας χάριτος. (PG 31, σελ. 1.685 – 1.688).

 

(PG 32)

Sermones de moribus a Symeone Metaphrasta collecti. Ηθικοί λόγοι ΚΔ’. Εκλεχθέντες διά Συμεών του μαγίστρου και λογοθέτου. Εκ πασῶν τῶν πραγματειῶν τοῦ ἐν ἁγίοις Πατρὸς ἡμῶν Βασιλείου ἀρχιεπισκόπου Καισαρείας τῆς Καππαδοκίας. (PG 32, σελ. 1.116 – 1.381).

 

 PG 25 (Τόμος 25, Tomus XXV).

Αθανάσιος Αλεξανδρείας ο Μέγας

Athanasius v.1.


PG 26 (Τόμος 26, Tomus XXVI).

Αθανάσιος Αλεξανδρείας ο Μέγας

Athanasius v.2.


PG 27 (Τόμος 27, Tomus XXVII).

Αθανάσιος Αλεξανδρείας ο Μέγας

Athanasius v.3, Exegetical works.


PG 28 (Τόμος 28, Tomus XXVIII).

Αθανάσιος Αλεξανδρείας ο Μέγας

Athanasius v.4;Dubia & spuria.


PG 29 (Τόμος 29, Tomus XXIX).

Βασίλειος Καισαρείας ο Μέγας

Basil v.1; Homilies on the Hexameron; on the Psalms; 5 books against Eunomius.


PG 30 (Τόμος 30, Tomus XXΧ).

Βασίλειος Καισαρείας ο Μέγας

Basil v.2; 3 orations, homilies on the Psalms, Commentary on Isaiah, De Virginitate, &c.  Eunomius, Apology.


PG 31 (Τόμος 31, Tomus XXΧΙ).

Βασίλειος Καισαρείας ο Μέγας

Basil v.3; Homilies, Sermons, Ascetica, Moralia, rules; also dubia and liturgies.


PG 32 (Τόμος 32, Tomus XXII).

Βασίλειος Καισαρείας ο Μέγας

Basil v.4; De Spiritu Sancto; Letters.  Appendix: Simon Logothetes, 24 sermons excerpted from Basil.

Πηγή: https://greekdownloads.wordpress.com

 

εισαγωγή ημέρας:
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Τμήμα Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας